Florida – A trip I will cherish and remember forever.

Hoi! Hierbij een verslag van mijn vakantie in Orlando, Florida!

Woensdag, 8 april.

Rond oktober hadden we deze reis al geboekt, en het leek nog zo ver weg! Maar eindelijk was het zo ver; woensdag 8 april ging mijn wekker om 2:00 's ochtends af. Of nouja, dat had zo gemoeten. Blijkbaar was mijn telefoon niet gaan opladen, en deed mijn wekker het dus ook niet! Gelukkig had Elisabeth wel een betrouwbare wekker, en had ze ook door dat ik niet wakker was, en bonkte ze op mijn deur waardoor ik wakker werd! Dus vliegensvlug sprong ik onder de douche, at ik een klein ontbijtje en deed ik de laatste dingen in mijn handbagage. Over mijn gewone bagage hoefde ik me geen zorgen te maken, want die koffer was de avond van te voren al in de auto geladen.

Om 3:20 's ochtends zaten we met z'n zessen plus alle bagage in de auto en vertrokken we naar het vliegveld. Dan op het vliegveld relaxt inchecken want we hadden toch genoeg tijd- wacht. Niet dus. Op de ticket van Colby stond de verkeerde achternaam, en door deze fout moesten Rebecca en Colby achterblijven op het vliegveld in Halifax om dit te verbeteren. Uiteindelijk hadden ze onze vlucht neit meer gehaald, maar ze kregen wel een directe vlucht van Halifax naar Orlando rond 5 uur 's avonds.

Maar goed, de rest van het gezelschap zat ondertussen wel in het vliegtuig, en de eerste stop was Toronto. Helaas hadden we wat vertraging en werd het dus rennen-vliegen-hollen om de aansluitende vlucht te halen. Gelukkig werden we toen we in de rij stonden voor de securitycheck uit de rij gehaald, als een soort van fastpass. Hierdoor haalden we de vlucht wel! Ruim 2 en een half uur later stonden we daar dan: veel te warm aangekleed maar wel met onze voeten op de vaste grond, in de United States of America. En, om precies te zijn, in Orlando, Florida! Het weer was echt heerlijk, toen we aankwamen scheen de zon volop en was het rond de 25 graden Celcius. We hadden de huurauto opgehaald, en naar het huis gereden. Hier kondern we pas om 4 uur in... en het was 1 uur. In de auto kwam Wayne erachter dat de kabel van de GPS niet in de tas zat, en de GPS werkte dus niet... Maar Elisabeth had een GPS op haar telefoon en we reden in een keer goed! In tegenstelling tot de anderen... We hebben daar namelijk bijna 2 uur op hun gewacht in de hitte. Uiteindelijk hebben we ze wel gevonden, en hebben we geluncht bij Subway (waar ik me ook omkleedde in kleding wat beter paste bij het weer...) Hierna gingen we boodschappen halen en reden we naar het huisje. Daar zetten we alle koffers en boodschappen in het huis en gingen we het huis verkennen.

Ik deelde samen met Elisabeth de grootste kamer met een on-suite badkamer! Luxe! Verder was het een dagje uitrusten van het reizen, nog eventjes een beetje zwemmen (want ja, wat moet je anders met een zwembad + hot tub in de tuin ;) ) en genieten van het heerlijke weer.

Donderdag, 9 april.

Al rond 7 uur 's ochtends werd ik wakker van de kids die al beneden waren. Dus, ik besloot om maar mijn bed uit te gaan en te gaan douchen en ontbijten. Helaas was Maddie niet al te lekker, dus we bleven het grootste gedeelte van de dag in het huis. Wel zijn we met een wat kleiner groepje op pad gegaan, en kwamen we uit bij een schitterend dorpje, genaamd “Celebration”.

Vlak nadat we terugkwamen van onze trip, vertrokken we alweer! Deze keer naar Downtown Disney. Dit was een soort winkelstraat, met allemaal Disney dingetjes natuurlijk! Het was rond de 33 graden celcius, met schijnende zon. Lekker warm dus. We hebben hier een hoop gelopen, en het was leuk om in de winkeltjes te kijken. Ik heb een mickey mouse button gekocht, gewoon als een leuk aandenken. Toe het wat later begon te worden, kreeg iedereen honger. Maar alle etensvoorzieningen in Downtown Disney hadden wachtrijen van ten minste een uur! Dus besloten we om naar iets te gaan wat niet in Downtown Disney was: Chili's. Daar aangekomen blijkt hier ook een wachtrij voor te zijn! Iedereen begon al een beetje chagrijnig te worden, dus de uiteindelijke beslissing was dat we dan maar pizza gingen bestellen en laten bezorgen bij ons huis. Die kwam aan rond 20:30, en dat was (gelukkig) een heerlijke pizza waarmee we de dag afsloten!

Vrijdag, 10 april.

Het was dan eindelijk tijd voor het eerste Disney Park: Magic Kingdom. We vertrokken om 10 uur 's ochtends naar het park. Het was ontzettend warm, en de zon scheen volop. Je kwam het park binnen in de main street, waar wat karakters waren en waar de (meeste) winkels waren. Er waren erg veel mensen in het park, en de rijen voor de attracties waren dan ook vrij lang. Het eerste gedeelte waar we heen gingen was “Adventureland”. De highlight hiervan was de “Pirates of the Caribbean” attractie. We zaten in een boot, en dreven op het water (oh echt?? wauw). De rit zelf was niet zo indrukwekkend, maar de omgeving was prachtig. Het was allemaal binnen, maar de lucht/het plafond leek net alsof we buiten in een storm zaten. Er waren ook poppen/robots, en deze bewogen zo natuurlijk dat het net echte mensen leken.

Daarna gingen we naar “Frontierland”. Hier gingen we in de Splash Mountain (waar ik gelukkig niet héél erg nat werd) en de “Big Thunder Mountain Railroad”, wat een achtbaan was. Beiden waren heel leuk! Nadat we Frontierland hadden gezien, besloten we een break te nemen en gingen we weer terug naar huis voor een paar uur. Om half 9 's avonds waren we weer terug in het park, precies op tijd voor het beroemde Disney vuurwerkspectakel. Dit was echt geweldig! Het vuurwerk was afgestemd met de muziek en het geluid. Het was dan ook (let op: cliché volgt hierna) MAGISCH.

Na de vuurwerkshow en een paar attracties was er de Electrical Parade: ontzettend over de top en erg lichtgevend, maar wel erg leuk om een keer te zien. Hier zaten namelijk ook alle karakters op in-hun-verhaal-passende-wagens. Toen de parade afgelopen was, hebben we de rest van de dingen gedaan die we wilden doen: de Barnstromer, Buzz Lightyear en Stitch's Great Escape. De laatste attractie die we zouden doen was de “Seven Dwarfs Mine Train”. We stonden in de rij voor ongeveer 30 – 45 minuten toen ze omriepen dat door technische moeiljkheden de attractie gesloten werd. Erg jammer! Dus, ons plan viel in duigen. Iedereen was erg moe, dus we zijn weer naar huis gegaan.

Zaterdag, 11 april.

Hollywood Studio's! Een kleiner park dan Magic Kingdom, maar daarom niet minder leuk! We gingen er wat later op de middag heen om het heetste van de dag te vermijden, maar we bleven tot het park bijna sloot. Hier waren ook weer veel superleuke attracties, zoals de “Rock & Rollercoaster”, en de “Tower of Terror”. 's Avonds wilden we de openluchtshow “Fantasmic” zien, en we zaten al bijna een uur op ons plekje toen er werd omgeroepen dat de show niet meer door ging door het slechte weer wat komen zou. Helaas. Dus zijn we het park uitgegaan en voor het avondeten zijn we nu wél naar Chili's gegaan. Hier heb ik heerlijke “bacon ranch quesedillas” gegeten.

Zondag, 12 april.

Elisabeth en ik zijn zondag's samen naar de twee Universal Studio parken geweest. We waren hier met z'n tweeën, omdat de anderen besloten in plaats van Universal naar een extra disney park te gaan; Animal Kingdom. Dit park heeft veel dieren en minder attracties. Als Elisabeth en ik hier naartoe mee waren gegaan, zouden we niet meer naar Universal Studio's kunnen gaan. En dat was toch wel iets waar we heel erg graag naar toe wilden. Dus besloten we in plaats van de extra dag Disney, naar Universal Studio's te gaan. En ik ben ontzettend blij dat we dit gedaan hebben, want het was denk ik wel mijn favoriete dag uit de hele vakantie.

We werden bij het park afgezet rond 8 uur 's ochtends. De attracties waren nog niet open, maar de we konden wel al tickets halen en naar binnen bij het eerste park: “Islands of Adventure”. Dus, dat hadden we gedaan! Van te voren hadden we natuurlijk al wat research gedaan over de attracties en dingen die er te doen zijn in de parken, en er was een attractie (de “Incredible Hulk”) die ons erg leuk leek. Dit was een erg populaire achtbaan, dus toen we aan het wachten waren voor het openen van de attracties, besloten we om daar als eerst heen te gaan, om de lange rij voor te zijn. En dit was gelukt! Nadat we onze losse spullen in de kluisjes hadden gedaan, stonden we in de rij voor deze attractie. En we zaten al in de achtbaan na ongeveer 5 minuten! Normaal staat voor deze attractie een rij van minstens 60 minuten! En het was echt ontzettend leuk!

Hierna zijn we doorgelopen, eigenlijk zonder plan. Nouja, in zoverre: ons uiteindelijke plan (en ook het “main goal”) was om alles te zien van het Harry Potter gedeelte in de beiden parken. (De slimme mensen van Universal weten natuurlijk dat mensen allebei de gedeelten willen zien en hebben dit dus in plaats van in 1 park, in twee parken opgesplitst zodat je tickets nodig hebt voor beide parken om alles te zien...) De volgende attractie waar we in waren gegaan, was een soort van “Splash Mountain”, dus we dachten: het is warm, en een beetje nat worden is niet erg. Um. We werden niet een beetje nat, nee, we waren helemaal doorweekt! Bij deze attractie was er namelijk helemaal geen rij en we konden met z'n tweeën in een bootje. Het was wel een erg leuke attractie, maar we waren wel he-le-maal doorweekt.

Hierna zijn we meteen doorgelopen naar het Harry Potter gedeelte. En in het park waar wij als eerste waren kwam je binnen in “Hogsmeade” en kon je doorlopen naar “Hogwarts”. Wauw. En wat was het mooi. Ze hadden echt aan ieder detail gedacht en het was echt prachtig. Als eerste besloten Elisabeth en ik een echt “Harry Potter” drankje te kopen: Butterbeer. En het was lekker!

Ik zal niet elke achtbaan omschrijven waar we in zijn gegaan, maar ik kan je wel vertellen dat het allemaal echt heel erg leuk was. Ze hadden veel simulaties, dus dan zit je in een karretje en dan lijkt het net alsof je echt in de wereld van Harry Potter bent, met Harry Potter, Hermione Granger en Ron Weasley. Het was echt echt geweldig, en ik zou er zo weer naar terug willen gaan.

Maar goed, dat terzijde. Toen we de attracties in het Harry Potter gedeelte van het eerste park hadden gehad gingen we naar het andere park toe. En dit hadden ze zo goed gedaan! Je kon namelijk de “Hogwarts Express” nemen. En je zit dan in een kabine, net als in Harry Potter, en op de deur en op het raampje naar buiten zijn er dan projecties zodat het net lijkt alsof je terug naar London gaat.

Als je dan uit de trein stapt, kom je eigenlijk uit in het station “King's Cross”. En de straat waar je uit komt als je dat dan uitloopt, lijkt op London. Er is een Leicester Square station, er zijn straat verkopers met shirts en souvenirs met de Engelse vlag... Zo ontzettend leuk!

Toen zijn we naar Diagon Alley gegaan, en zijn we hier door de winkelstraat gelopen. Winkeltje in, winkeltje uit. Vergeleken met het andere gedeelte waren hier niet zo veel attracties. Maar er was er wel een die echt heel leuk was! Dit was namelijk weer een levensechte simulatie-attractie, in de Wizard-bank: “Gringotts”. (Trouwens, op het dak van Gringotts zat een draak (referentie naar de films/boeken) die echt vuur spuwde!) En wauw, dit was echt (alweer) prachtig. De rij voor deze attractie was het langste dat we in de rij stonden in allebei de parken, en dat was ongeveer 45 minuten tot een uur.

Toen hebben we de rest van de winkelstraat bezocht, zijn we nog even naar Nockturn Alley geweest, en daarna gingen we weer terug met de Hogwarts Express naar het eerste park. We hadden namelijk gehoord dat de projecties van Hogwarts-> London anders waren dan die van Londen -> Hogwarts. En dat was ook zo! Super leuk! Ook toen je in de rij stond om de trein binnen te gaan, moest je natuurlijk door een “muur” om bij platform 9 3/4 te komen! Dit hadden ze gedaan doormiddel van een soort van spiegel of glas, ik heb geen idee, maar het leek alsof je mensen door de muur zag gaan! Op de weg naar het eerste park werden we in de trein bezocht door dementors, zagen we de snoeptrolley (als schaduw) voorbij gaan, en werden we in Hogsmeade ontvangen door Hagrid. Toen hebben we de rest van het park afgemaakt, en zijn we weer terug gegaan naar het andere park. (Voor als je de tel kwijt bent: we zijn nu in Universal Studio's, en niet Island's of Adventure).

Daar hebben we het park rondgelopen, zijn we attracties ingegaan en ons ontzettend goed vermaakt.

We hadden afgesproken met Wayne dat hij ons om half 9 op zou halen, dus we zijn rond die tijd het park uitgegaan en op hem gewacht.

Wat was dit een fantastische dag!

Maandag, 13 april.

Lekker een dagje niks doen! Tenminste voor Elisabeth en ik. De anderen zouden naar Sea World gaan, maar wij besloten om thuis te blijven. Achteraf bleek dat ze terwijl ze onder weg waren besloten hadden om niet naar Sea World te gaan, maar om te gaan winkelen. Oh well.

Elisabeth wilde ontzettend graag naar Dunkin' Donuts, en omdat we geen auto hadden (of mochten besturen...) besloten we de fiets te pakken. Maar... er zat geen slot op de fiets. Dus zijn we maar gaan lopen. De wandeling duurde ongeveer een half uurtje, en we hebben een donut en een cookies-and-cream-ijskoffie gehad. Toen zijn we nog even door de supermarkt gelopen, en gingen we weer naar huis. Toen hebben we onze badspullen aangetrokken en zijn we het zwembad in gegaan.

Dinsdag, 14 april.

Weer een dagje Magic Kindom. Het park was namelijk er groot, en we hadden niet de kans gehad om alles te zien. We hebben deze dag veel karakters ontmoet (denk aan Tinkerbell, Winnie de Pooh, Tijgertje, Mary Poppins, Merida...) en we hebben ook weer veel attracties gedaan. Deze keer zijn we wél in de “Seven Dwarfs” gegaan. We stonden ongeveer een uur in de rij, en, achteraf gezien, was het dit niet waard. We hadden er meer van verwacht omdát er zo veel mensen in de rij stonden. Maar goed.. 's avonds hebben we weer naar de vuurwerkshow en (een stukje van) de electrical parade gekeken.

Woensdag, 15 april.

De laatste, hele dag dat we hadden in Florida. Dit was ook de dag dat we naar het waterpark “Wet 'n Wild” gingen. We waren daar van ongeveer 10 uur 's ochtends tot 5 uur 's avonds. Het was erg leuk, er waren leuke glijbanen en er was ook een golfbad. Hier hebben we dus lekker genoten van het verkoelende water. 's Avonds toen we weer thuis waren, was het natuurlijk alvast zo veel mogelijk inpakken voor de reis terug.

Donderdag, 16 april.

De laatste dag van de vakantie. Een dagje reizen, maar gelukkig was het minder stressvol dan de heenweg. Ook de securitycheck toen we de US uitgingen, ging ontzettend gemakkelijk. De vluchten waren erg snel en we waren eerder in Halifax dan gepland, wat natuurlijk niet erg was.

Toen kwamen we thuis, aten we ons avondeten en pakten we onze koffers uit.

Het was echt een geweldige week, en ik had het er echt naar m'n zin.