Pasen & stuff...

Hoi!

De week na de march break begon al goed... De maandag hadden we namelijk een dag vrij! Dit was vanwege de sneeuw van de afgelopen dagen, het was nog niet goed (genoeg) opgeruimd. Lekker! Dus hebben Elisabeth en ik een dagje op de kids gelet. We hebben lekker spelletjes gespeeld, in de sneeuw gespeeld, film gekeken... Leuk!

Donderdag 26 maart... Hungry Bowls Party! Na school kwamen we bijeen met de mensen die mee hadden geholpen, en hadden we taart met iets te drinken. We praatten over wat er goed ging tijdens het event, en wat eventueel wat beter zou kunnen. Ook kozen we een datum waarop we onze eigen bowls mogen maken. Het was heel erg gezellig, en ik kan niet wachten om mijn eigen kom te maken!

Voor het weekend had ik voor de verandering wél plannen! Zaterdag ochtend was ik al om 6:15 op, omdat we voor Junior Achievement interviews hadden in de Saint Mary Universiteit. Dit was omdat we genomineerd waren voor awards. Ik was genomineerd voor VP of Marketing and Sales of the year, en ons bedrijf was genomineerd voor Company of the Year. De interviews gingen erg goed! We weten alleen pas op 25 april of we het gewonnen hebben of niet. I'll keep you posted!

Mijn vriendinnen Caitlin en Emma hadden me uitgenodigd voor een sleepover van zaterdag op zondag, en natuurlijk wilde ik dat wel! Ook hadden we het plan om dan een soep na te maken die er tijdens Hungry Bowls er ook was: Bier en Cheddar Kaas soep. Het was heel goed gelukt! Voor de mensen die hem willen namaken: http://www.foodista.com/recipe/5ZDY2WX5/cheddar-beer-soup (ik raad je wel aan om wat minder van de cayenne pepper erin te doen.. en het recept te halveren... het is namelijk aardig spicey en aardig veel.)

Het was heel erg gezellig!

Op dinsdag hadden we met ons bedrijfje van Junior Achievement een fun night gepland; we gingen uit eten bij East Side Mario's en daarna gingen we naar de bioscoop om de film “Get Hard” te zien. De film was echt hilarisch, en we hadden een erg gezellige avond!

Dan vrijdag was het goede vrijdag; dus geen school! Lekker uitslapen, en vast bedenken wat ik mee zal nemen naar Florida. Zaterdag was het lekker vroeg opstaan, we gingen namelijk naar de Halifax Shopping Mall om de laatste dingetjes te halen voor Florida!

Zondag... Pasen! Omdat Colby een hockeygame had om 10 uur 's ochtends, hadden we een hele vroege easter-egg hunt. Jaja, ook bij ons in huis is de Paashaas langsgekomen! Hij had allemaal paaseieren verstopt, door de huiskamer. Helaas konden we niet naar buiten, omdat er (nog steeds...) een flink pak sneeuw buiten ligt. En het had die zondag zelfs nog gesneeuwd. Groene kerst, en witte pasen. Volgens mij klopt er hier iets niet....

Nadat we alle eieren gevonden hadden, was het snel even ons klaar maken zodat we weg konden gaan om kwart over acht. De wedstrijd was het kampioenschapswedstrijd, en Colby's team had deze gewonnen! Het was een erg leuke wedstrijd om te zien.

's Avonds zijn we op bezoek gegaan bij vrienden, waar we lekker gegeten hadden. Er was ham, een stuk rood vlees, en wel drie soorten desserts. Een heerlijk paas-diner dus!

Maandag gingen we eerst Julia (de andere dochter van Wayne) ophalen en daarna zijn we uit lunchen gegaan. Daarna was het nog even alle dingetjes bij elkaar rapen voordat we vertrekken naar Florida, en sjongejonge wat heb ik er veel zin in zeg!

Liefs,

Annejet

---- VRAGEN ----

Diversiteit in Canada...

Ik denk dat het in Canada minder divers is dan in Nederland. Ze leren hier vooral over de conflicten tussen Frans-Canadezen en Brits-Canadezen, en over de conflicten tussen de oorspronkelijke bewoners van Canada en de immigranten uit Europa etc. Vooral van dat laatste is nog steeds sprake van in Canada. Zelf leer ik niet zo veel over de oorspronkelijke bewoners, behalve dan wat we te horen krijgen tijdens Engels. Maar ze hebben hier wel vakken die focussen op de oorspronkelijke bewoners of die focussen op de echt geschiedenis van Canada.

Dagelijks leven in Canada...

Eigenlijk verschilt het dagelijks leven in Canada niet eens zo veel van het dagelijks leven in Nederland. Het grootste verschil is denk ik dat in Nederland je veel gemakkelijker ergens naar toe kan gaan als je geen auto hebt. Alles is dichter bij elkaar dan in Canada, en je pakt makkelijker de fiets omdat er zoveel fietspaden zijn. In Canada is dat heel anders. De dichtstbijzijnde stad met een busstop is 25 minuten rijden vanaf mijn huis! Wel even wennen dus.

Hoe bevalt het gezin?

Het gezin waarbij ik geplaatst ben bevalt ontzettend goed. Ik denk dat ik wel aardig goed in het gezin thuis pas, en ik ben ook ontzettend blij dat ik met Elisabeth geplaatst ben. In het begin was het wel even wennen, ik ging namelijk van een familie met een oudere broer naar een familie met drie jongere siblings! Maar nu, later in het jaar, voel ik me hier heel erg thuis, en ik zal iedereen ook ontzetten missen wanneer ik weer terug in Nederland ben! Maar... dat duurt nog (bijna) drie maanden! Dus ik ga er nog even lekker van genieten!

Reacties

Reacties

GĂ© Meijer

Annejet,

Ik ben ondertussen weer een keer in Halifax geweest. Ze spreken er over een horror winter. Er lag veel meer sneeuw dan in januari. Er waren toch ook gebouwen ingestort door de sneeuw? En jullie hadden inderdaad een extra vakantiedag omdat ze nog niet alle sneeuw hadden opgeruimd. Onze taxichauffeur kon de parkeerplaats van Moxxies bij Dartmouth Crossing niet vinden door de sneeuwbergen aan de kant van de weg.
Maar nu op naar de lente.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active