Februari! (en een klein beetje maart)

Hoi!

Het tweede semester is begonnen! Nieuwe exchange students, nieuwe vakken etcetera. De eerste week van het semester, de week van 2 februari. 's Maandags hadden we geen school, maar gingen we toch naar school om de nieuwe internationale studenten rond te leiden.

Dinsdag: de eerste schooldag! Nouja, dat zou het moeten zijn... Want de avond ervoor had het aardig gesneeuwd, en er stond dus ook op de site va n de Halifax Regional School Board dat alle scholen gesloten waren! Jippie! Geen school dus! Lekker een dagje niksen. Woensdag hadden we wel school. Ik begon de dag met Food Science, maar we hadden een invaller omdat de docent er niet was. Dit betekende dus niet echt les. Daarna had ik Economics, maar ik wist al 90% zeker dat ik deze les zou laten vallen. Lunch. Na de lunch Engels. Introducties. En na Engels had ik Pre-calculus. Dat was de enige les waarin ik echt wat deed. Nouja, voor zover dat dan kon. Het is namelijk nog best lastig, wiskunde met engelse termen. Ik kan best wiskunde doen, in het nederlands, maar zodra het in het engels is... Ach ja, ik kom er wel door heen (hopelijk!).

Donderdag... Weer een snow day! En vrijdag, ook weer een snow day. Wat een heerlijke eerste week zeg. EĂ©n dag school, heel vreemd.

Zondag 8 februari hadden we voor Junior Achievement onze tweede “trade fair”. Helaas was deze niet zo succesvol als de eerste trade fair in december, maar goed. We hebben drie Mason jars verkocht, en dat is beter dan helemaal niks. Toch?

Dan de week erna: een hele week normaal school. Was wel eventjes wennen! ;) Dinsdag heb ik mijn Economics-les vervangen door Global History, wat wel echt een verbetering is.

Zaterdag 14 februari: valentijnsdag! Met een grote groep interrnationale studenten zijn we naar een Turks restaurant gegaan, en daarna naar het winkel centrum. Het eten was heerlijk en het shoppen was heel leuk! Toen we op de bus stonden te wachten om naar huis te gaan, kwamen er ineens heel veel politiewagens. Ze zetten de weg af, geen bussen of auto's konden er meer langs. We waren een beetje bangig, omdat de afgelopen donderdag er nieuws was van een groep mensen (die gelukkig gearresteerd waren) die een plan hadden gemaakt om een massa-shootingte houden op valentijnsdag in het winkelcentrum. Toen we gingen vragen wat er aan de hand was, hoorden we van mensen dat er een schutter op het dak van het winkelcentrum op een bus had geschoten!

Achteraf bleek het een groep kinderen te zijn met een katapult, maar het was wel even schrikken!

Maandag 16 februari hadden we weer een dagje vrij, vanwege Viola Desmond Day. Viola Desmond was een afro-amerikaanse vrouw die leefde rond de jaren '50, en die tijdens een bezoekje aan de bioscoop weigerde om op het 'balkon voor de zwarten' te gaan zitten. Hierdoor belandde ze in de gevangenis, en toen ze vrijgelaten werd verliet ze Nova Scotia.

Woensdag had ik de eerste twee lesuren geen les, want er werden TV opnames gemaakt voor Hungry Bowls! Dit was heel erg leuk. We deden alsof het event echt plaatsvond. We aten soep (Cheddar-Beer Soup) en het was heeerlijk!

Donderdag zou het Hungry Bowls evvent plaatsvinden, maar helaas was het weer te slecht en werd het verplaatst naar 25 februari.

Vrijdag de 20ste hadden we weer geen school vanwege een PD-dag voor de docenten.

Woensdag 25 februari: het Hungry bowls event! Of toch niet? We gmoesten wel naar school, maar alleen voor een halve dag omdat er een enorme sneeuwstorm verwacht werd. Dus ook vandaag ging Hungry Bowls niet door en werd verplaatst naar dinsdag 3 maart.

Het event was ontzettend leuk. Nadat school klaar was om 15:15, bleef ik op school om te helpen voor het event, wat begon om 6 uur 's avonds. Iedereen die meehielp met het event droeg iets zwarts en we hadden glowbracelets en nametags. Het was een ontzettend geslaagde avond! Er waren heel veel mensen, en er waren zelfs mensen die nadat ze al een kom gekocht hadden, nóg een ticket kochten voor nóg een kom. De soepen en het brood waren heerlijk, en de entertainment was heel erg leuk. Zelf was ik een “bowlwatcher”, wat betekent dat ik de hele avond bij een tafel met kommen stond en oplette dat niemand iets meenam zonder te betalen. Ik vind het heel erg jammer dat Hungry Bowls nu voorbij is... Of nouja, bijna voorbij. We hebben nog een feestje om het af te sluiten, en we mogen onze eigen bowl maken om mee naar huis te nemen.

Liefs,

Annejet

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active