Examens, start van het tweede semester, en januari in een vogelvlucht.

Hoi!

Ik heb al heel lang geen blogpost meer geschreven. Oeps. De laatste ging over kerst, en die staat niet op mijn blog omdat ik die schreef voor Travel Active. Hier is een linkje daarvoor.

Nouja eigenlijk had ik wel een blogpost geschreven, maar om die nu pas online te zetten is ook weer zo meh. Dus hier een samenvatting van die blogpost.

Elisabeth en ik werden door Miranda gevraagd of we mee wilden gaan naar Mahone Bay en Lunenburg. Natuurlijk wilden we dat! Dus op 30 december gingen we op pad. De plaatsen waren prachtig, echt een bezoekje waard. We hadden heerlijk geluncht in een leuk restaurantje aan de waterkust.

De dag erna was het oud en nieuw. Er kwamen een aantal mensen over de vloer, en het was heel gezellig. De avond werd afgesloten met een klein beetje vuurwerk. Ja, ze hebben hier vuurwerk! Toen ik het hoorde was ik erg verbaasd, want mij was verteld dat het iets typisch Nederlands is! Het is wel een stuk kleiner dan in Nederland, maar het was wel leuk.

1 januari: dag 1 van 2015 en dus ook de dag van de Polar Bear dip (Nieuwjaarsduik). Om 9 uur ’s ochtends vertrokken we om naar het strand te gaan, naar Queensland Beach. Het was -7, maar het water was ijskoud. Ja, echt heel erg koud. Het water in, en zo snel mogelijk weer het water uit. Mijn voeten deden ontzettend pijn, en om te lopen naar de auto was verschrikkelijk. Maar goed, het was een hele ervaring en ik ben toch wel blij dat ik het gedaan heb!

Nu is semester 1 voorbij, en dat betekent examens... Gelukkig gingen mijn examens goed! Voor Accounting had ik 99%, en mijn eindcijfer was ook 99%. Voor Business Management had ik een 93%, eindcijfer 96%. Voor Food en Hospitality studies had ik een 97%, eindcijfer ook 97%. Voor Visual Arts had ik geen examen, dus was mijn eindcijfer een 96%! Dus, met als laagste eindcijfer een 96%, is dat niet verkeerd! (Alles is uit een 100%).

Ook betekent het eind van het semester voor veel internationale studenten het eind van hun tijd in Canada. Dus afscheid nemen van meerdere mensen... Maar naast dat er mensen naar huis gingen, komen er ook weer nieuwe studenten hier naartoe. Dus dat is wel weer leuk! Het zet met toch wel een beetje aan het denken hoor, dat mensen weer thuis zijn. Mensen vragen me wel eens of ik heimwee heb, en het liefst zou ik daar “nee” op willen antwoorden, maar dat is gewoon niet de realiteit. Ik mis mijn vrienden en familie ontzettend, en vooral op dit soort momenten denk ik toch wel extra aan thuis. Maar hoe ga je daar nou het beste mee om? Wanneer ik dat soort dipjes heb, probeer ik mij te focussen op wat ik hier heb, wat een geweldige ervaring dit is, hoe veel ik eigenlijk al (in een positieve zin, hopelijk) veranderd ben en dat ik gewoon nog lekker 5 maanden hier heb.

De reden dat ik eigenlijk geen blogposts geschreven heb, is omdat alles wat ik nu door de week meemaak, ik elke week meemaak. Ik kan best elke week een blogpost schrijven over Hungry Bowls, Junior Achievement en gitaar, maar dat wordt ook wel een beetje saai denk ik.

Maar goed, nieuw semester betekent nieuwe vakken, dus wanneer ik de vakken gehad heb, zal ik wel even een update schrijven over mijn gedachten voor die vakken. Ik heb volgend semester Economics, Food Science, Pre-calculus, en, English. Ik ga nog wel proberen om mijn vakken wat om te gooien, misschien neem ik wel iets als philosofie of global history. Ik zie wel. We kregen de tip om eerst deze week door te kijken en dan pas iets te veranderen, dus dat ga ik ook doen.

Wat heb ik de laatste maand gedaan? We zijn naar Mic Mac Mall geweest, we zijn naar een Prom Dress Sale geweest, ik heb daar ook een jurk aan geprobeerd, we zijn 3e geworden met het provinciale Pitch it! Competitie, een snow day, awards ceremony van de NSISP (waar ik een certificaat kreeg voor het doen van de Polar bear dip), en ben wezen skiën.

Jep, that’s it.

Liefs,

Annejet

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active