It is beginning to look a bit like christmas. Just a bit ;)

Hoi!

Maandag 15 december. Bijna op de helft van december alweer, pfoe wat gaat dat snel. Vandaag was een drukke dag; eerst naar school. Tijdens het A-blok (Foods 12) maakten we Cheddar Bay Biscuits, want deze week staat in het teken van een groot 'hospitality' project. We maken namelijk een hele maaltijd voor twee docenten. In ieder geval, dat ging goed en de koekjes zijn erg lekker geworden! Na A-blok, was het B-blok. Business. Ik had een presentatie, die voor mijn gevoel wel oke ging. Daarna was er lunch, en na de lunch gingen we niet naar de les, want we gingen schaatsen in Dartmouth! Zondag hadden Elisabeth en ik schaatsen tweedehands gekocht. Het waren wel kunstrijdschaatsen, en daar ben ik niet echt aan gewend. Ze waren bot en schaatsten eigenlijk helemaal niet lekker, maar hey, de schaatsen waren slechts $3! Na we tot half vier geschaatst hadden, gingen we naar de common room om een hapje te eten, spellen te spelen en op de foto te gaan met de kerstman. Jaja, de kerstman kan ook schaatsen! We aten Chili, en het was heel lekker! Om half zes werden Elisabeth, Miranda en ik opgehaald door de hostdad van Miranda, en we gingen naar hun huis toe om ons klaar te maken. Want... het winter semi-formal-gala-dance geval was 's avonds! Dus snel omkleden en make-up bijwerken en weer wegwezen naar school. We gingen naar binnen, en nadat we onze spullen bij de garderobe hadden afgeleverd, gingen we naar een mooie boog, die versierd was met kerst- en winterdingen, zoals sneeuwvlokken etc. Daar maakten we een paar foto's, en daarna gingen we naar binnen. Het feest begon wat langzaam, maar uiteindelijk was het heel gezellig!

Dinsdag: een leuke dag! Want, vanwege Hungry Bowls, mochten Elisabeth en ik de eerste twee lesuren missen. Er kwam namelijk een TV-zender langs om een stukje te filmen van de Hungry Bowls. Omdat zij niet konden op de normale Hungry Bowls tijden, werd er een extra Hungry Bowls-sessie ingelast. Dus in plaats van zitten in lessen, mochten wij kommen maken! Super leuk dus. Het waren korte shots, en Emma, een goede vriendin van mij, was de 'spokesperson', omdat zij vorig jaar ook meedeed aan Hungry Bowls. Op een gegeven moment, terwijl ik geconcentreerd bezig was aan mijn kom, zag ik in mijn ooghoek ineens de camera, ingezoomd op mijn handen. Dat maakte me wel een beetje nerveus, maar gelukkig ging alles goed. Ik heb Visual Arts 12 in hetzelfde lokaal, dus mijn kunstwerken van een project hangt in dat lokaal, dus misschien komt mijn kunst wel op tv! ;) Voor het tvprogramma (wat CTV Morning Live heet), komt er telkens een stukje met mensen die het programma introduceren. Wij mochten dat dus ook doen! En de internatitonale studenten die er waren voor de Hungry Bowls (Miranda, Elisabeth en ik) mochten in onze eigen taal “My name is .... from Sir John A Hungry Bowls” zeggen, waarna de rest van de groep zei “And you are watching CTV Morning Live, Merry Christmas”!. Ik geloof dat het wel goed ging.. Maar het was heel leuk om te doen, en dit was dus mijn Canadese TV debuut! De linkjes van de filmpjes:

http://atlantic.ctvnews.ca/video?clipId=516058
http://atlantic.ctvnews.ca/video?clipId=516059

Het weer in Canada is nog een beetje zo-zo. Meestal denken mensen, als ze aan Canada denken, aan sneeuw, igloos en dat soort dingen. Hier is het pas twee keer voorgekomen dat de sneeuw echt blijft liggen. Het is soms wel koud, maar daar wen je aan denk ik. Ik betrap mijzelf er soms op dat, als ik zie dat de gevoelstemperatuur -3 graden Celsius is, dat ik denk “Oh, ik kan nog wel mijn dunne jas aan.”. Tja. Canadians, eh. ;)

Voor de rest van de week was er niet echt iets interessants, behalve dat Elisabeth en ik op vrijdag last-minute kerstinkopen gedaan hebben.

Tot de volgende blogpost!

Liefs,

Annejet

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active