De eerste twee weken van december! (Wat?! ja, we zijn alweer bijna op de helft van december)

Maandag 1 december, de eerste dag van de adventkalender! ;) Vorige week werden we (de internationale studenten) gevraagd of we de student counsil wilden helpen met het versieren van de school voor kerstmis. Dat was dus maandag! We bleven langer op school, en we hielpen met het maken van sneeuwvlokken van papier. Kerstmuziek klonk door de school, en het was een hele gezellige sfeer. We hebben een hoop sneeuwvlokken gemaakt en opgehangen, de kerstboom staat, en overal hangt kerstverlichting. Zo kom ik al wel in de kerststemming!

Maandag was ook de dag dat de eerste internationale studente weer terug naar huis ging. Ja, zij bleef hier maar drie maanden, en dat zette me wel even aan het denken. Hoe vreemd is het om nu al weer naar huis te gaan. Ik heb natuurlijk zo mijn momenten dat ik naar huis wil, maar ik zou dat op dit moment echt niet kunnen. Ook besefte ik me dat er al mensen zijn die over de helft van hun tijd zijn. Een hele hoop mensen zijn al over de helft van hun semester in Canada. Want in Februari begint het tweede semester, met nieuwe lessen, nieuwe mensen en dus ook nieuwe internationale studenten. Het raarste is dat er dus ook een hele hoop mensen zijn die ik nu elke dag zie, maar dan dus ineens niet meer. Vreemd.

Anyway.

Woensdag 3 december.... Junior Achievement! De tweede productiedag! We hadden ontzettend veel orders binnen gekregen, dus die dag was druk druk druk! We zijn zelfs langer doorgegaan om de glazen af te krijgen, want we moesten ook nog dingen bedenken en regelen voor de trade fair van zaterdag.

Zaterdag 6 december. Eerst van 10 tot 3 naar school voor een productief dagje Hungry Bowls. Ik heb twee kommen gemaakt, eentje met muzieknootjes en eentje die eruit ziet als een theekopje. Het was een stuk relaxter dan dat het normaal op donderdag is. Er waren minder mensen, en we hadden langer de tijd. Ook waren er snacks.

Toen we thuis kwamen aten we ons avond eten en maakten we ons klaar voor de “Steeped Tea Party”, die Rebecca hostte. “Steeped Tea” is een bedrijf, die zich specialiseert in, eh, thee. Er was één persoon van het bedrijf zelf, die ons informatie gaf over thee in het algemeen en de speciale theeën (thees? Idk). Er was een soort die ik bijzonder lekker vond: Harvest Spices. Ze had eerst appelsap opgewarmt, en daarin had ze de thee gemaakt. Echt heel lekker!

Zondag 7 december: de dag van de Trade Fair. Mijn wekker ging om 6:00 's ochtends, omdat we om 7:30 moesten vertrekken. Wij hadden alle spullen, dus we moesten echt op tijd weg. Toen we daar aankwamen was het even zoeken naar waar onze tafel stond. Uiteindelijk hadden we die gevonden, en het was de perfecte plek! We stonden ontzettend dicht bij een grote wastafel, die we nodig hadden om de etching creme van het glas af te wassen. Ook zaten we dicht bij de trap en een toilet, dus veel mensen die naar het toilet gingen, kwamen even bij onze tafel kijken.

De dag begon een beetje langzaam, mensen kwamen kijken, maar niet zo veel gingen iets kopen. Pas rond de lunch begonnen er meer mensen te komen en kregen we een aantal orders. Tegen de eind van de dag kwamen er ineens veel mensen, met veel orders. Lekker druk dus! Uiteindelijk hebben we een flink aantal verkocht!

Na de trade fair zijn Elisabeth en ik naar de Tim Hortons gelopen voor een kop koffie. Ik bestelde een medium cappuccino, de medewerkster liep naar achteren om de cappuccino te maken. Een andere medewerker van Tim Hortons vroeg mij vervolgens of ik mijn cappuccino al gekregen had. En dat had ik niet, dus ik antwoordde nee. Vervolgens gaf hij mij een ijscappuccino (die ik dus niet besteld had), en niet eens een halve minuut later kwam de eerste medewerkster bij de kassa met mijn (warme) cappuccino. Er stonden dus twee cappuccino's voor mij, terwijl ik er maar een besteld had. Uiteindelijk zei de medewerker die mij de ijscappuccino gemaakt had “Je kan hem net zo goed meenemen.”. Dus dat is wat ik deed. Het uiteindelijke resultaat? Een cappuccino en een ijscappuccino voor de prijs van één!

De week erna stond in het teken van de Coffee house. Dat betekende heel veel gitaar oefenen tijdens de lunchpauzes! Donderdag was het zover: Eerst van 9 tot 3 naar lessen, dan van half 4 tot 5 Hungry Bowls (uiteindelijk zijn we daar iets eerder van weg gegaan, omdat we ons moesten klaarmaken voor de Coffee House, en nog voor de laatste keer oefenen), en daarna direct door met het opzetten van ons kraampje voor Etch it! en soundchecken voor het optreden. Met onze foodsklas hadden we de dagen ervoor ons bezig gehouden met lekkere snacks te maken voor de coffee house, en die vielen ontzettend goed in de smaak! Ik deed in totaal vier liedjes; Eerst gitaar + zang:“Let Her Go – Passengers” samen met Madoka en Elisabeth, daarna zong ik “A Thousand Years – Christina Perri”, waarbij Scarllet gitaar speelde, daarna speelde en zong ik (in mijn eentje) “Your Song – Elton John”, en als laatste deed iedereen die meedeed aan de coffeehouse “Happy xmas (War is Over) – John Lennon”. Het was ontzettend leuk om te doen, alleen door de zenuwen ging het gitaarspelen bij mij niet zo goed. Maar goed, ik speel ook pas sinds september gitaar haha. Als junior achievement company hebben we niet zo veel sales gemaakt als we verwacht hadden, maar we hebben wel een paar jars verkocht!

Zaterdag 13 december: Eerst vroeg op om om 10 uur 's ochtends naar school te gaan voor een “Glazing Clinic”. Met Hungry Bowls, moeten we natuurlijk naast het maken van de kommen, ze ook een mooie kleur geven! Dat leerden we dus zaterdag. Ik heb twee kommen geglazed.

Na de Glazing Clinic werden we opgehaald door Wayne en Colby om naar de dansuitvoering van Laura te gaan. Het was heel schattig om te zien, en er waren ook nog jongere kinderen dan Laura die meededen. Na de dansuitvoering werden Elisabeth en ik afgezet in Bayers Lake. We waren namelijk door Miranda uitgenodigd om uit eten te gaan met een grote groep internationale studenten. We gingen naar een Indisch restaurant, en het was ontzettend lekker. Ik koos “Butter Chicken”, het mildste wat op de menukaart stond. Toch was dit nog aardig pittig! Maar wel heel erg lekker! We waren met een groep of 10 mensen.

Zondag: Vandaag dus. Lekker niksen. Nouja...

Een paar dagen geleden had Wayne de kerstboom opgehaald, en vandaag gingen we die opzetten. Wauw, wat is de kerstboom gigantisch zeg! En Rebecca en Wayne zeiden zelfs dat hij 'niet zo groot is vergeleken met andere jaren'. Wow. Hij is nog niet versierd, maar dat komt nog. Als hij versierd is, zal ik een foto maken en op mijn blog zetten!

Nog minder dan 200 dagen tot ik weer naar Nederland kom. Dat is zo raar....

Liefs,

Annejet

foskea

je zei al dat je engels en je nederlands in je hoofd behoorlijk door elkaar aan het lopen zijn, op papier is dit ook goed te zien ;)

Dineke Leeeuwma

Hallo Annejet, superleuk om weer van je te lezen. Volgens mij krijg je een mooie kerst. Is ie ook wit?? Wij hebben 14 graden... We gaan volgende week (21-27) met ons 5-en naar Londen.. Veel zin: London Eye, Harry Potter, Lion King... Kerst in London. Heb je ook een youtube filmpje van je optreden? Zou leuk zijn. Veel groeten! Dineke

Annejet

Hoi!
Nee, het is nog niet wit hier... Het heeft al wel een aantal keren gesneeuwd, maar het bleef niet liggen. Helaas. Ik heb helaas geen youtube filmpje van het optreden. Het staat op facebook, maar ik ga een manier zoeken om het er vanaf te downloaden en op mijn blog te zetten!

En heel veel plezier in Londen!