Bijna drie maanden hier :)

Hoi!

Ik ben alweer bijna 3 maanden in Canada! Time flies! Hier weer een update :)

Woensdag 19 november: Junior Achievement Dag! Elke week weer kijk ik er naar uit, ik vind het namelijk ontzettend leuk om te doen. Donderdag 20 november hebben we Pitch it!, waar ik al een paar keer over heb geschreven. Deze dag hadden we een soort van laatste doorloop van onze pitch. Spannend!

Toen ik thuis kwam van JA, stond er een enorm (verjaardags)pakket voor mijn deur te wachten. Ik wil iedereen die hier aan meegeholpen heeft ontzettend bedanken, you made my day/week/month/year/whatever. En ja, ik denk dat ik dankzij het overleef-canada-pakket de komende winters wel ga overleven :D

Donderdag: een drukke dag! Eerst school van 9 tot 3, daarna Hungry Bowls van half 4 tot 5, en daarna Pitch it! Van 7 tot 9. School; niet zo veel bijzonders. Gewoon school. Hungry Bowls, weer lekker knoeien met klei, proberen er een kom van te maken. Ook niet zo veel bijzonders.

Dan Pitch it!. Ik had al geschreven dat ik een van de personen ben die zou gaan 'pitchen'. De week er naar toe werd ik steeds zenuwachitger, want ja, je staat wel voor een groep mensen, proberen jouw product zo goed mogelijk te verkopen. Ik had mijn verhaal op kleine kaartjes geschreven, voor het geval ik vast zou zitten. Ik had mijn nette businessoutfit mee naar school genomen, omdat we niet meer thuis zouden komen voordat Pitch It! begon. We kwamen om tien voor half 6 aan in het gebouw waar het plaats zou vinden. Daarna hadden we onze pitch een paar keer geoefend voor onze Junior Achievement Advisers, die ons vervolgens op de proef stelden door ons mogelijke vragen te stellen die wij moesten antwoorden. Om 7 uur begon het event. Wij pitchten als allerlaatste, dat betekende voor mij dus een best wel lange tijd in spanning zitten te wachten, en veel op mijn kaartjes kijken en toch nog twee of drie keer 'voor de laatste keer' het verhaal doornemen. Dan eindelijk was het onze beurt. We werden naar voren geroepen, en met z'n vieren gingen we daar staan, doen ons verhaaltje. Dat verhaaltje was gelukkig snel voorbij, en achteraf gezien viel het hartstikke mee! Daarna was het wachten op het resultaat... We werden derde! Super leuk!

Na school, op vrijdag, zijn Elisabeth en ik naar de Halifax Shopping Mall geweest; we namen de schoolbus die naar Timberlea ging, en van daar pakten we de gewone bus naar Halifax. In Halifax was alles al versierd met kerstdingen, de winklels speelden al kerstmuziek en zelfs de bussen hadden al teksten met 'Merry Christmas' en 'Happy Holidays'. Dit, samen met de koude wind en de sneeuw, gaf mij het gevoel alsof het al kerstmis was!

Zondag zijn we met een groep van ongeveer 200 internationale studenten naar de Mooseheads Hockey wedstrijd geweest. Het was een ervaring; een enorme groep met enthousiaste Moosehead-fans, gillend wanneer er gescoord werd en boegeroep wanneer de tegenpartij scoorde. Ook waren er een stuk of vier gevechten tussen twee rivalerende hockeyspelers op het ijs, wat eindigde in beide hockeyspelers in het 'penalty hok' voor op zijn minst 2 minuten van de speeltijd. En de eindscore? 4-3 voor d e Mooseheads! Go Mooseheads!

De woensdag erna, woensdag 26 november, was er weer een Junior Achievement bijeenkomst (zoals elke week op woensdag...). Deze week was de eerste productiedag; en we hadden al 17 orders! We hebben de glazen geetst, en ze zijn ontzettend goed gelukt. We hebben er foto's van gemaakt die we allemaal op onze telefoon hebben, en door de week hebben we ze aan allemaal mensen laten zien, met een subtiele hint of ze toevallig zoiets willen kopen van ons. En, ik moet zeggen, dat het een aardig succes is! We hebben namelijk voor volgende week woensdag al 50 orders! Dat betekend 50 x $6 = $300! En we hebben zondag 7 december een trade fair, waar een hoop Junior Achievement Bedrijven tussen normale bedrijven staan, met een tafel en het product wat ze verkopen. Wij dus ook! We zijn daar vanaf half 9 tot 4 uur 's middags, en we hopen natuurlijk zo veel mogelijk te verkopen!

Donderdag was het in de Verenigde Staten Thanksgiving (dus niet voor de Canadezen). Maar vrijdag hadden we wel veel Black Friday Sales! Dus Elisabeth en ik zijn na school naar de Halifax Shopping Mall gegaan, en er waren heel veel mensen daar, en heel veel winkels hadden 50% korting! Super leuk! En ja, natuurlijk heb ik wat gekocht ;)

Vrijdag waren ook mijn Graduation Pictures. Dat zijn eigenlijk gewoon schoolfoto's, maar alleen voor de mensen in Grade 12. Ook kreeg ik een echte 'graduationgown' aan, en werd ik in de klassieke graduationpicture-poses gezet.

Als je de Etched mason jars wilt zien, ik heb een paar foto's in mijn 'November' album geplaatst!

Liefs,

Annejet

Reacties

Reacties

Maria

Ha Annejet! Klinkt goed allemaal,
hartelijke groeten uit Borne,
met liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active