Goh. Ik zou vaker een blogpost schrijven. Whoops.

Hoi!

Er zijn veel dingen gebeurd, de afgelopen paar weken. Halloween, Junior Achievement, Hungry Bowls, sneeuw..(Sneeuw? Ja, sneeuw. Begin november. Uitleg volgt.)

Dus eerst Halloween. Samen met Elisabeth, Laura en Maddie zijn we gaan trick-or-treaten. Van te voren kregen we het advies om een kussensloop mee te nemen. Ook kregen we een karretje om onze kussenslopen in te doen. Wij dachten: "Kussensloop? Waar hebben we die nou weer voor nodig? We hebben toch een mandje?" Ja. Fout. We hadden de kussensloop wel nodig. We zijn langs veel huizen gegaan, en hebben dus ook veel snoep en chips gekregen. Sommige huizen gaven full-size candybars weg, en sommigen gaven een snoepzakje met allemaal verschillende dingen in dat zakje. Ons gezin maakte er een heel werk van. Van te voren uitplannen hoe de tuin eruit gaat zien, wie waar gaat staan en hoe we het beste kinderen kunnen laten schrikken. Een paar dagen van te voren werden alle halloweenspullen uit de schuur gehaald, en we begonnen met het opzetten van het geweldige plan. Het plan was heel goed, en we hoorden onder andere kreten van "Aah!! Dit was zo eng!! Ik houd van dit huis!!"

Op school werd er ook aan halloween gedaan. Tijdens de week van halloween werd tijdens de announcements omgeroepen dat er die vrijdag een "Costume Contest" gehouden werd. Ik vroeg me af hoe veel mensen er in een heel kostuum naar school zouden gaan. Het antwoord? Aardig wat! Was heel leuk om te zien. Ik kreeg bijvoorbeeld Accounting van "Slash" en Visual Arts van "the Left and Right Brain"!
Een geslaagde halloween dus!

Next up: Junior Achievement. Zoals ik in mijn laatste blogpost al schreef, zetten we met een stuk of tien mensen een eigen bedrijf op. We hebben een product gekozen om te verkopen: "Etched Mason Jars", en ons bedrijf heet "Etch it!". We gaan onze mason jars etsen, we kunnen er namelijk talloze dingen mee doen! Namen, datums, figuurtjes etc. Afgelopen woensdag hadden we de eerste ronde van sollicitatiespeeches, en ik ben gekozen als Vice President of Marketing and Sales! Dat betekent dat ik mag zorgen voor de promotie, reclame, bijhouden van verkopen etc. Heel leuk! Vandaag zijn Elisabeth en ik samen met de VP of Production (Adam) op zoek gegaan naar de mason jars en benodigdheden. Na twee keer een walmart, een keer dollarama, een keer een target te bezoeken, hebben we de Mason jars gevonden, gelukkig maar. Aanstaande woensdag gaan we prototypes maken, en dan is ook de tweede ronde voor de sollicitatiegesprekken. Ik hoef me daar niet druk om te maken, omdat ik al een positie (een hele leuke positie) heb in het bedrijf. Ik heb er zin in! Elisabeth en ik hebben er zelfs al voor gezorgd dat we een plek hebben om het te verkopen. 27 november hebben we namelijk met de gitaarclub een Coffeehouse, en we hebben aan de gitaardocent gevraagd of we daar eventueel de masonjars kunnen verkopen. Hij vond het een super idee, en hij zei dat hij van ons allebei drie masonjars wilde bestellen! Ka-ching!
Aanstaande zaterdag (over 6 dagen) (15 november) (mijn verjaardag) (mijn 18e verjaardag) (ik word dan 18 jaar) is de executive training op de Saint Mary's university. Ik heb al business-attire ingekocht en ik heb er best veel zin in! Ik denk dat ik daar heel veel van kan leren :)

Dan nu. Hungry Bowls. "Hungry Bowls? Wat is dat nou weer?" Nou, ik zal het je vertellen. Met een groep van ongeveer 20 mensen gaan we elke donderdag met klei soepkommen maken. We leren verschillende technieken, en het is altijd heel gezellig. In februari is er namelijk een groot event; we verkopen de soepkommen (met of zonder soep erin) aan mensen. De opbrengst van deze verkopen gaan naar SJA Cares en de lokale voedselbank. Heel leuk, en we helpen de community ook nog eens!

Sneeuw. 3 november. Sneeuw?! Ja, het sneeuwde. Begin november. Dat was wel nogal vreemd. Het was wel heel leuk om van sommige internationale studenten hun reactie te zien, want sommigen komen uit landen waar het nooit sneeuwt. Maar dat was dan ook de laatste keer (tot nu toe) dat het gesneeuwd heeft. En ik heb wel al een winterjas gekocht, just in case. Want ja, Canada eh?

Liefs,

Annejet

Reacties

Reacties

Laura van Embden (toneel)

Wauw gaaf wat een verhaal zeg!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active