Een lange, lange update.

Hoi!

Wauw. We zijn alweer over de helft van oktober! Het is bijna Halloween, en natuurlijk ga ik, traditiegetrouw,"trick-or-treat"-en met Elisabeth, Colby & Laura.

In Nederland liggenmeestal rond oktober/novemberalle winkels al vol met Sinterklaas spullen. Hier is het nog erger: al sinds midden/eind-september kun je al kerst-spullen kopen! En dat terwijl Halloween nog niet eens geweest is!

Maar goed: de update. Ik kan je verzekeren dat dit een lange blogpost gaat worden. Want waar was ik gebleven? Zondag 28 september. (Bijna een maand geleden... oeps) We gingen met het hele gezin naar "New Germany", een klein dorpje. Daar gingen we met de ouders van Wayne pizza eten. Ik had een Griekse Pizza, en die was heeeel lekker! De rest van de dag zijn we ook noglangs andere familieleden gegaan.

Dinsdag 30 september waren de schoolfoto's. Denk aan een typische Amerikaanse schoolfoto, en je hebt precies hoe de schoolfoto's eruit zien. De achtergrond, de statische, ongemakkelijke full-bodyshot en een close-up foto. We krijgen, als het goed is, binnenkort de bestelde foto's en ons schoolpasje (ofStudent-ID, zoals ze het hier noemen). Ja, je leest het goed, we hebben de pasjes en foto's nog steeds niet ontvangen...

Even fast-forwarden naar zaterdag 4 oktober. Ik ging weer naar het winkelcentrum. Ja, alweer... Maar! Dit keer gingen we (Elisabeth,Vincent en ik)naar een ander winkelcentrum: we gingen naar Mic Mac Mall in Dartmouth. Dit betekende (meer dan) een uur in de bus om er te komen, vervolgens overdonderd worden door alle winkels die er te vinden zijn (denk aan een stuk of 130 verschillende winkels) en 's avonds weer (meer dan) een uur terug met de bus. Had ik al gezegd wat een verschil het is met het openbaar vervoer hier en in Nederland?Ik waardeer het openbaar vervoer in Nederland nu echt heel erg, hoe slecht datsoms geregeld kan zijn.Ik geef een paar voorbeelden:Ik hebbijna altijd minstens 10 minuten moeten wachten op de volgende bus om over te stappen, de bushaltes zijn slechts een stuk karton aan een paal vastgemaakt, ener wordt niet aangegeven bij welke halteje bent. Goed opletten dus! Maar goed, je went eraan zal ik maar zeggen.

Zondag hadden we een lobster-dinner met alle internationale studenten vanSir John A. Het zou eerst gehouden worden in een park, maar door het slechte weer werd dit verplaatst naar de kantine van school. Dus, hoezee, naar school op zondag!
Laat ik het zo zeggen: het was een hele ervaring. Eerst kregen we uitleg over hoe we bij het eetbare gedeelte konden komen, daarna mochten we het zelf proberen. Het was een ontzettende kliederboel. Als niet-van-vis-houdend-persoon vond ik de lobster niet geweldig lekker, maar wel beter dan gewoon vis. Maar, als ik de volgende keer aangeboden wordt om lobster te eten, dan is mijn antwoord 100% zeker "Nee bedankt".

Op naar de week erna: zaterdag 11 september. Samen met Elisabeth ben ik naar Bayer's Lake geweest. Ookal zou je denken dat het een meer is, dat is het niet. Het is (drie maal raden..) een winkelgebied. We hebben daar de middag doorgebracht, en 's avonds werden we opgehaald door Emma en Alex, en we gingen door naar de Maritime Fall Fair! Daar ontmoetten we Miranda en hebben we ongeveer drie uur doorgebracht. Er was vanalles daar, denk aan paardenspellen, dieren (koeien, vogels, konijnen, reptielen...), en natuurlijk kermisattracties. Helaas regende het heel erg, dus nadat we 1x in een hele leuke attractie geweest zijn (het heette de Kamikaze, het was een soort schommelschip die over de kop ging. En de beveiliging was zo dat als je op je kop hangt, je alleen in de bescherming hangt die je schouders vast houdt. Je zit dus niet meer op de stoel!), ging alles dicht vanwege de regen. We hebben ons na de attractie binnen nog vermaakt, en daarna zette Emma ons af bij ons huis.

Zondag: thanksgiving dinner! We hadden een gigantische turkey, met daarin kippenvlees en varkensvlees envanalles. Het was heel lekker, en de weekerna hadden we nog ontzettend veel leftovers! Maandag was het officieel "Thanksgiving": geen school!

Woensdag hadden we met de organisatie weer een uitje: we gingen naar de Valley, waar ik geweest was met het schooluitje van Foods 12. Dit betekende: foto's maken met de pumpkin-people, hotdogs en corn eten, erachter komen dat ik toch niet de enige nederlandse studentben in de Halifax-regio, andere mensen nederlandse woorden en zinnen leren, verdwalen in het cornmaze, rennen achter de apple-picking-truck aan omdat je verdwaald was in het cornmaze, wel nog optijd zijn voor het apple-picking en veel appels plukken.

's Avonds gingen Elisabeth en ik naar de "Junior Achievement"-meeting op school, van 6pm tot 9pm. Dit houdt in dat je met een groepje vrijwilligers een bedrijf begint. Ja, een echt bedrijf. We gaan echte producten maken en verkopen, of een echt event opzetten. Het is eigenlijk een soort "course", want je kunt er namelijk een halve school-credit mee verdienen. Nou heb ik daar niet zo heel veel aan, omdat ik maar 1 jaar mee kan doen aan deze activiteit, maar het lijkt me ontzettend leuk en een hele ervaring. En al helemaal omdat ik volgend jaar misschien iets business-y will gaan doen!

Gisteren, zaterdag 18 oktober, ben ik samen met Elisabeth en Vincent naar de waterfront in Halifaxgeweest voor "Nocturne". Dit hield in, dat de stad van 6pm tot middernachtvol met verschillende soorten kunst was, en het was een hele ervaring. We zagen technische kunst, dans, standbeelden, fotografie, vuur-performance, en fine art. Ik heb zelfs nog iets gekocht: oorbellen, gemaakt van lego. Het klinkt heel vreemd, maar ik vind ze heel leuk, en het was niet duur. Als ik het niet vergeet, zal ik een foto plaatsen van de oorbellen

Wink

Einde van de blogpost! Ik zei toch dat -ie lang zou worden. Ik ga proberen meer blogposts te schrijven, zodat ze niet zo lang meer worden. Met nadruk op proberen.

Liefs,

Annejet

Reacties

Reacties

Oma en opa almelo.

Wij vinden het heel fijn dat je het daar naar de zin hebt.
nog een heel goede tijd.
groetjes aan iedereen.
Oma en opa

Laura Schoenmaker

Hey Annejet.

Leuk om weer te lezen wat je allemaal beleeft daar.
Ook leuke fotos :)
Geniet van alles wat je nog gaat mee maken daar.

Groetjes uit een zonnig Zwolle.

Maria, Borne

Ha Annejet,
Nou wat maak je veel mee he!
Leuk om te horen,
en nog veel plezier,
met liefs van ons allen,
Maria en fam

gea bos

hoi Annejet, wat heb jij veel te doen zeg, als ik dit lees word ik al moe, geniet ervan en sla alles op in je hoofd, dan kun je er nog langer van genieten. knuffel van gea.

Giny oosterwijk

Erg leuk om te lezen Annejet.Nog heel veel plezier daar!groeten Poul en Giny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active