September is bijna ten einde...

Hoi!

Oke, dus maandag ben ik hier een maand. Een maand die ontzettend snel voorbij is gegaan. Een maand, vol nieuwe impressies en nieuwe dingen. Kortom, een geweldige maand. Afgelopen twee weken heb ik geen blogpost gemaakt, waarom? Geen idee. Geen bericht is goed bericht, toch?

Laat ik verdergaan waar ik was gebleven: zondag 14 september. Dat was de verjaardag van mijn hostbroertje Colby hij werd tien. Toevallig was dat ook de anniversary van Angie & Lyndon (hele goede vrienden van de fam.). Hiervoor zijn we uit eten geweest met de twee families bij East Side Mario's. Dat is een italiaans restaurant, waar je onbeperkt salade en knoflookbrood kunt eten. (Oh, je kunt er natuurlijk ook gewoon pizza en pasta etc. bestellen

Wink
). Ik had toen spaghetti bolognese, en het was heerlijk!

Woensdag 17 september zijn we met het gezin naar een strand Queensland Beach geweest, het was heeel mooi!Vrijdag 19 september: (voor mij) geen school! Of nouja, ik had een schooluitje met de klas van Food & Hospitality Studies. We gingen met de klas een dag op pad, om te leren over lokaal eten, want dat was onderdeel van het project waar we mee bezig waren. Eerst gingen we naar Noggins Farm, waar we een rondleiding kregen door de boerderij en het land er omheen, en daarna mochten we appels plukken. We kregen een tasje die we mochten vullen, en de appels waren heel lekker! Daarna reden we door naar Grand Pres Winery: een nogal kort bezoekje, omdat we vanwege wegwerkzaamheden vertraging hadden opgelopen en we per se om10 over 3 weer op school moesten zijn om de schoolbus te halen (en nee, we mochten geen wijnproeven

Wink
). Hierna was onze laatste stop: Oultons Farm. Dit is een veebedrijf met veel dieren. En een hele lieve hond, Rusty. Anyway, we kregen een rondleiding door het slachthuis (waar ik zo kort mogelijk ben gebleven) en daarna was het eventjes (levende) dieren aaien en snel weer terug naar school. 's Avonds zijn Elisabeth, Vincent en ik meegeweest naar een ijshockeywedstrijd van Colby. Het was koud, maar Colby's team had wel gewonnen!

Zaterdag 20 september gingen we de stad in. Elisabeth en ik zitten namelijk in de guitar club, en we moesten nog een gitaar hebben! De docent raadde ons aan om gitaren te huren bij Long & McQuade, dus die gingen we zaterdag regelen. Rebecca moest die dag nog wat regelen in de Halifax shopping mall, dus Elisabeth en ik hebben de rest van de dag daar geshopt. 's Avonds gingen we met de bus weer terug, maar zijn we uitgestapt bij Bayers Lake om daar de film "Let's Be Cops" te kijken (het was heel leuk!).

Maandag gebeurde er iets onverwachts: de stroom viel uit! Het had de nacht ervoor heel hard gestormd.Geen stroom betekend in Canada geen school! We luisterden naar de radio, om te kijken of het echt zo was, en jahoor, ook Sir John A. stond op het lijstje van dichte scholen. En dat terwijl wij om een uur of 8 's ochtends alweer stroom hadden! Een klein nadeel van zoveel regen: de tuin stond onder water. Dit betekende dus hard werken 's middags om het water uit de tuin te leiden. We hebben een soort van riviertje gemaakt die naar de weg leidt, zodat de tuin niet meer onder water stond.

Gisteren (vrijdag) gingen Elisabeth en ik eerst naar een Improv-workshop, en daarnahebben we een avondje op de kinderen van Angie en Lyndon (Maddie en Kaleb) en op Colby en Laura gepast. We hebben lekker een aantal films gekeken, het was eigenlijk best een rustig avondje.

Ikhoop dat het in Nederland net zo leuk en gezellig is als hier!

Liefs,

Annejet

Reacties

Reacties

Karlien

Wat maak je veel mee! Erg leuk om je verhalen te lezen. Veel plezier en geniet ervan! Ik blijf je volgen ;) Liefs

Laura Schoenmaker

Leuk om al je belevenissen te lezen. Geniet lekker daar!
Liefs en groetjes uit Zwolle.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active