Canada, de eerste week.

Hoi!

Vandaag is het de laatste dag van week 1. Wow. Wat een week! :).Maandag arriveerde ik in Canada (lees hier). Dinsdag kregen alle internationale studenten een rondleiding door de school, en uitleg over hoe de schoolroosters werken etc. Het is echt heel anders dna in Nederland. Het schooljaar bestaat namelijk uit twee semesters, en in elk semester heb je vier vakken. Deze vakken worden A-block, B-block, C-block en D-block genoemd. Voor mij is dat in het eerste semester bijvoorbeeld: Food and Hospitality-studies (A), Business Management (B), Visual Arts (C), en Accounting (D). Elke dag (maandag t/m donderdag) zijn deze letters in een verschillende volgorde (MA: ABCD, DI: CDAB, WO: BADC, DO: DCAB), en elke dag heb ik dus dezelfde vakken, en elke week zijn deze volgordes per dag hetzelfde. Behalve op vrijdag. Op vrijdag rouleren de roosters van maandag t/m donderdag. Dus op de ene vrijdag heb ik een maandag-rooster, maar op een andere vrijdag heb ik een dinsdag-rooster enzovoort. Het is best verwarrend in het begin, maar na drie dagen school heb ik het wel door :). (Oh, en minstens 1x per maand hebben we een PD-Day op vrijdag: geen lessen!)

Van deze drie schooldagen heb ik eigenlijk nog geen complete dag les gehad. Woensdag hadden we allemaal introducties van docenten en leerlingen tijdens de lessen, dus eigenlijk geen echt les-les.Donderdag werden alle internationale studenten tijdens het uur voor de pauze opgeroepen voor een bijeenkomst. Dit duurde het hele uur (had ik al gezegd dat een lesuur 1 uur en 15 minuten duurt?), dus ook deze dag geen hele dag les. Vrijdag zaten we in de kantine, en een schoolambassadeur kwam naar onze lunchtafel en vroeg of we mee wilden doen aan een "field day" na de lunch. En een field day houdt in: op het sportveld achter de school spelletjes doen, henna tattoos laten zetten, limonade drinken en popcorn eten, terwijl anderen gewoon les hebben. Daar zeg je geen nee tegen! Na 'school' zijn we 's avonds met Wayne, Rebecca, Elisabeth, Colby & Laura naar Halifax, naar het water geweest. Daar hebben we genoten van een heerlijke kop cappuccino/ice cappuccino/hot chocolate en het uitzicht.

Zaterdag (gisteren) zijn we (Elisabeth, Vincent, Madoka en ik) naar de Halifax Shopping Mall geweest. (Het is trouwens echt gigantisch daar). Rebecca zette Elisabeth en mij af bij de Tim Hortens (een koffieketen hier in Canada; heuuul lekker!) in Timberlea, waar wij wachtten op Vincent en Madoka. Vanaf daar liepen we naar het busstation, wat eigenlijk gewoon een boom of een paal is waar een blaadje aan hangt waaropstaat welke bussen daar stoppen. Helaas hadden we net de bus gemist en moesten we een half uur wachten. Toen moesten we in Lacewood Terminal overstappen, en helaasstapten we in de verkeerde bus en gingen wede verkeerde kantop. Dus we stapten uit bij het volgende station en moesten we weer wachten op de volgende bus (Uiteindelijk zijn weer wel gekomen, rond een uur of 12). En we hebben heeerlijk geshopt! Vandaag is een uitrust-dagje, met voor mij wat tekenen voor mijn sketchbook voor Visual Arts, en gewoon lekker rustig aan doen.

Liefs,

Annejet

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active