Gezelligheid, grad breakfast en... prom!

Hoi!

Dit zal denk ik een van mijn laatste blogposts worden... Wat raar! Ik heb hier nog 16 dagen, en het gaat voor mijn gevoel veel te snel. Ik wil nog zoveel doen en ik gá nog zoveel doen, maar ik heb nog maar zo kort... Ik denk echt dat ik veranderd ben en ik heb zoveel nieuwe mensen leren kennen. Maar goed, het is al weer een tijdje geleden dat ik een blogpost gepost heb, en ik zal verder gaan waar ik daar gebleven was.

Zaterdag 9 mei was ik uitgenodigd voor een soort van “get-together” door vrienden. Het was ontzettend gezellig, we hebben een kaartspel gespeeld en we hebben met BB-guns op verschillende dingen geschoten (denk aan een oud mobieltje, een oude radio, plastic melkflessen...) We hadden allemaal wat geld bij elkaar gelegd en lekker pizza besteld. Super geslaagde avond dus!

Vrijdag 15 mei: het begin van een lekker lang weekend, want ik had die dag geen les! Ik was uitgenodigd voor een verjaardagsfeest bij een vriend, dus daar was ik heengegaan. Was ook weer heel erg gezellig!

De maandag erna had ik ook geen les van wege “Victoria day”. Ik was uitgenodigd door Emma en Wes om met hun mee op een road trip te gaan! Super leuk! We hadden dingen ingeslagen voor een picknick, en we zijn door Nova Scotia gereden. We zijn onder andere gestopt in Wolfville, waar ontzettend leuke winkeltjes waren (onder andere een tweedehands boekwinkel...), Halls harbour, en Baxters harbour, waar een hele mooie waterval was.

Dan donderdag had ik wéér geen les, omdat we een uitje hadden met de NSISP naar een Wildlifepark. Het uitje zou eerst vrijdag zijn, maar omdat het park volledig buiten was en de weersvoorspelling nogal slecht was voor vrijdag, werd het verplaatst naar donderdag. En wat was het mooi weer! De zon scheen volop, en het gaf prachtige foto's van de dieren.

Vrijdag had ik dan wel les. Maar 's avonds was er op school een hypnotist-show waar ik samen met vrienden naar toe gegaan ben. Het was ontzettend grappig, en de mensen die gehypnotiseerd werden wisten er echt niks meer vanaf! Na de show ben ik naar Emma's huis gegaan, en ben ik daar blijven slapen. Ook weer super gezellig!

Donderdag 28 mei was op school de Fine Arts Night. En omdat ik vorig semester Visual Arts 12 had, hing/stond er ook wat van mij! Ook speelde ik een liedje met de gitaarclub.

Zaterdag 6 juni hadden we bij ons thuis een “Fat Fest”... Er waren ongeveer 65 mensen en al het eten was gefrituurd. Ik had ook twee vrienden over, die de nacht bij mij bleven slapen. Heel erg gezellig! :)

Maandag 8 juni hadden we met de NSISP de Awards ceremony: een evenement waarbij internationale studenten worden gehonored voor wat ze gedaan hebben. Ik ontving het officiele certificaat dat ik meegedaan heb aan het programma, en ik kreeg ook een “honourable mention for the extra curricular activities (ARTS)”! Super leuk!

De dag erna hadden we de awards ceremony op school. Ook hier werd ik een aantal keer naar voren geroepen; met de Gitaar Club, met Junior Achievement en met Hungry Bowls! Ik kreeg een hele leuke pin met de vlammende “A”, een teken van de Sir John A. Flames.

Donderdag 11 juni... Grad breakfast! Een lekker ontbijtje voor alle grade 12, dus ook voor mij! Toen we op school kwamen werd er omgeroepen dat de grade 12 niet naar de les hoefden, en we werden gevraagd om naar de gymzaal te gaan. Toen we daar aankwamen, gingen we zitten en kregen we informatie over graduation en prom. Na deze assembly werden we begeleid naar de kantine. Hier stonden tientallen tafels klaar, mooi gedekt met zwart en geel. Toen werden we per tafel naar voren geroepen om ons ontbijt op te halen: american pancakes en bacon, appels, bananen, sinaasappels, yoghurt... Vanalles dus! Met het ontbijt aan onze tafel, gingen we onze jaarboeken uitwisselen om mensen erin te laten schrijven.

Zaterdag 13 juni... de dag waar (bijna) ieder (Noord-amerikaans) meisje naar uitkijkt... Prom! Ik werd wakker om 9:30, even snel gedouched, en om 11:30 kwamen Simal en Emma naar mijn huis om lekker samen te tutten. Emma ging alweer weg om 12:10, maar Simal bleef nog. Simal deed Emma's make-up en haar, en ze zou ook mijn haar gaan doen. We maakten ondertussen ook lekker pizza en ik deed mijn eigen make-up. Roze, want mijn jurk was ook roze. Het was de hele dag afwachten of het weer goed genoeg zou zijn om de foto's in de Public Gardens, of dat het zou regenen en we naar de Brewery Market moesten gaan Gelukkig was het uiteindelijk prachtig weer, dus konden we de foto's in the Public Gardens maken. Dus, om 5 uur stonden Elisabeth en ik in de Public Gardens, waar we onze promfoto's gingen maken. En, we waren zéker niet de enige. Overal waren meiden in prachtige jurken, en jongens in pak. Echt wel een leuk gezicht! Op een gegeven moment kwam er een meisje (van 3/4 jaar oud) naar me toe, plukte wat aan mijn jurk, en vroeg me of ik een prinses was. Zo lief!

Na de foto's vertrokken we naar het hotel: alleen... Elisabeth en ik werden afgezet bij een verkeerd adres! Dus, we liepen vanaf daar, in onze promjurken, naar waar we wél moesten zijn. Gelukkig was het niet zo ver! Daar aangekomen, gingen we naar binnen. We lieten onze kaartjes zien, onze tasje controleren, en daarna liepen we naar de eerste zaal toe. Dat was een soort receptie met familieleden erbij. Na deze receptie was er de “Grand March”; iedereen die naar prom ging (dus niet de familie!) liep achter elkaar op een soort van rode loper. Dit was ontzettend gaaf, want er stonden ontzettend veel mensen met een fotocamera! Ik had dus echt het gevoel alsof ik een celebrity was. We liepen door de hal van het Marriott (het hotel waar het was), naar de eetzaal/balzaal. Hier werden we naar onze toegewezen tafels geleid, en gingen we zitten en kregen we het eten voorgeschoteld. Eerste gang: Ceaser Salad! Tweede gang: Kip met groenten en aardappelen. Derde gang: Cheesecake! En de vierde “gang” was koffie. Nu klinkt het net alsof het een gewoon avondeten was, maar, geloof me, het was heel erg luxe! Na het eten was het dan tijd voor het dansen, wat heel erg gezellig was.

Kortom, ik had een geweldige avond. Ik moet er trouwens wel bijzeggen dat ik ontzettend veel respect heb gekregen voor de mensen van de Victorian Era. Corsetten zitten knap vervelend!

Liefs,

Annejet,

Reacties

Reacties

foskea

een mooi voorbeeld van "je dromen komen uit"!

Frank

Een hele mooie blog, het enthousiasme spat er van af!

Dineke

Klinkt fantastisch! Heb je ook een foto van jou in de jurk. Ben nieuwsgierig...

Dineke

Heb de foto's gezien. Wat zie je er prachtig uit en wat een mooie jurk!!! Echt super! Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active